یک حسابدار

وبلاگ دانشجویان حسابداری علوم و تحقیقات گیلان

یک حسابدار

وبلاگ دانشجویان حسابداری علوم و تحقیقات گیلان

آخرین نظرات
  • ۱۹ مهر ۹۳، ۱۸:۲۳ - فدوی
    تشکر

تنها 5درصد متقاضیان وارد دوره دکتری می شوند

جمعه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۵۰ ب.ظ

دکتر میرزاده : باید در کشور زمینه‌هایی را ایجاد کنیم که دانشجویان بتوانند راحت‌تر ادامه تحصیل دهند و همچنین زمینه اشتغال را افزایش دهیم که همه جوانان و مردم نخواهند به سمت گرفتن مدرک دکترا پیش بروند. حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری پیرامون آزمون دکترای تخصصی این دانشگاه گفت:کل پذیرش دانشجویان در دانشگاه آزاد و دولتی کم‌تر از ۱۷ هزار نفر است واین در حالی است که ۳۳۰ هزار نفر متقاضی در بحث دکترای تخصصی داریم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی توان پذیرش بیشتر از ۵ یا ۶ درصد از شرکت‌کنندگان را ندارند و در این بحث باید راه‌حلی پیدا کرد.

میرزاده ادامه داد: دانشگاه آزاد برای ایجاد ظرفیت بیشتر و جلوگیری از خروج دانشجویان از کشور برنامه‌هایی دارد که امیدواریم بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از این برنامه‌ها بحث دکترای پژوهش‌محور است و امیدواریم بتوانیم از بهمن دکترای پژوهش‌محور را به ظرفیتی که اعلام شد اضافه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بحث توسعه کیفی دانشگاه یکی از برنامه‌های ماست و قصد داریم به سرعت ظرفیت دکترای تخصصی را با روش‌های امکان‌پذیر افزایش دهیم.

میرزاده خاطرنشان کرد: چالش‌های عمده این فرآیند به مصوبه‌های پیش‌رو و قسمتی هم به بحث مشکلات دانشگاه برمی‌گردد.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: ما برای گرفتن اساتید دو سال است که منتظر مجوزهای لازم هستیم که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

میرزاده خاطرنشان کرد: با تغییری که در وزارت علوم حاصل شده قول این به ما داده شده است که مجوزهای لازم را بدهند.

وی ادامه داد: از مسئولین وزارت علوم خواهش می‌کنم که کمک کنند بتوانیم جوان‌های بیشتری را جذب کنیم و مانع خروج انها به خارج از کشور شویم.
رئیس دانشگاه آزاد افزود: ۴۶ هزار پرونده برای گرفتن ارز برای خارج شدن از کشور وجود دارد و البته خیلی‌ها خودشان ارز را تهیه می‌کنند و این نشان‌دهنده جمعیتی است که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند و این ضربه بزرگی به اقتصاد کشور است و همچنین مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز ایجاد می‌کند و با این وجود کشور در یک برنامه درازمدت از ژن‌های باهوش تخلیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دانشجو در این رابطه درخواست خروج از کشور دارند.

میرزاده تصریح کرد: اکثر این دانشجویان نزدیک به۲۴ سال در کشور بوده اند و از اقتصاد کشور استفاده کرده‌اند ولی برای ادامه تحصیل مجبور به خروج از کشور می‌شوند که این برای کشور آثار نامطلوبی دارد و هزینه‌های اقتصادی آن در حد هزینه‌های جنگ تحمیلی است.

وی تصریح کرد: در کشور آمریکا حساب کرده‌اند که ۵ میلیون دلار برای یک دانشجو تا رشته دکترای تخصصی هزینه دارد یعنی اگر یک دانشجو برای رشته دکترای تخصصی به آمریکا برود این دانشجو برای آنها ۵ میلیون دلار ارزش دارد که امیدواریم بتوانیم با مقرراتی که تنظیم می‌کنیم جلوی این ضرر بزرگ را بگیریم.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: کیفیت آموزشی در ایران به طور متوسط خوب است و تولید بیش از ۱٫۵ درصد علم جهان نشان‌دهنده این موضوع است.

میرزاده با اشاره به اینکه خانواده‌ای که دانشجو داشته باشد از نظر فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و … در جایگاه بهتری قرار دارند، اضافه کرد: باید در کشور زمینه‌هایی را ایجاد کنیم که دانشجویان بتوانند راحت‌تر ادامه تحصیل دهند و همچنین زمینه اشتغال را افزایش دهیم که همه جوانان و مردم نخواهند به سمت گرفتن مدرک دکترا پیش بروند.

وی  در خاتمه پیرامون برخورد سلیقه ای در بحث مصاحبه‌ها افزود: ملاک اصلی برای پذیرش در دانشگاه آزاد آزمون کتبی است و نسبت این مورد به مصاحبه ۷۵ به ۲۵  درصد است همچنین من معتقدم بیشتر باید روی آزمون کتبی تأکید کرد.

خبرگزاری فارس

  • ۹۲/۱۱/۲۵
  • ۶۵۶ نمایش
  • رضوان هوشمند

دکتری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی