یک حسابدار

وبلاگ دانشجویان حسابداری علوم و تحقیقات گیلان

یک حسابدار

وبلاگ دانشجویان حسابداری علوم و تحقیقات گیلان

آخرین نظرات
  • ۱۹ مهر ۹۳، ۱۸:۲۳ - فدوی
    تشکر

خیلی از دوستان بعد تهیه مقاله بیس و بررسی اون توسط اساتید دانشگاه بمنظور تایید موضوع و ارجاع دوباره اون مقاله بمنظور بررسی تکراری نبودن موضوع نگران این مهم هستند که چطور این مورد رو بررسی کنند. قبل از هر نکته ابتدا میخوام به دوستان یه راهنمایی کوچیک بکنم تا اول این موضوع رو رعایت کنند و بعد میپردازیم به موضوع اصلی مون (تکراری نبودن موضوع).

همونطور که دوستان می دونند شما بعد از اینکه پروپوزال خودتون رو تهیه کردید و به پژوهش تحویل دادید حتما باید در کنار اون، مقاله بیس خودتون رو هم قرار بدید، این به چه خاطره؟ 

برای اینکه وقتی شورای تخصصی برگزار شد هنگام بررسی پروپوزال، مقاله شما رو هم بررسی می کنند تا اعتبار ژورنال رو هم بدست بیارند، چراکه اگه ژورنال مورد نظر دارای اعتبار کافی نباشه تو اون جلسه امکان داره کارتون یخورده سخت بشه! اما راه حل چیه؟

راه حل های زیادی هست که میشه این کار رو انجام داد اما یکی از کارهای خیلی ساده ای که کارتون رو خیلی راحت میکنه چی هستش؟ اینه که تنها یه نیم نگاهی به این لینک داشته باشید.

(دوستان یه موقع این موضوع [اسم ژورنال] رو با سایت هایی چون Sciencedirect,Elsevier,Emerald,Wiley, Springer و ... اشتباه نگیرند، در آینده توضیحات کاملتری در این مورد تو وبلاگ خواهم نوشت). یه نمونه زیر رو برای راهنمایی قرار دادم...

- من یه مقاله از سایت Emerald دانلود کردم و می خوام ببینم ژورنال چه اعتباری داره! اول میام ژورنال رو پیدا میکنم، برای مقالاتی که ازسایت Emerald تهیه میکنید اسم ژورنال رو می تونید زیر لوگوی Emerald پیداش کنید مثل شکل زیر .... برای مقالاتی که هم از Sciencedirect تهیه میکنید معمولا اسم ژورنال رو میتونید از گوشه سمت راست بالا اسم ژورنال رو پیدا کنید و ... اما برسیم به بحث خودمون

بعد از اینکه اسم ژورنال رو پیدا کردم او رو آوردم تو سایت مورد نظر که در بالا بهش اشاره کردم قرار دادم و کلمه سرچ رو زدم و نتیجه زیر رو به من داد

همونطور که میبینید (روی عکس کلیک کنید)، این ژورنال تو سایت های Thomson Reuters و Scopus ایندکس شده و به نظر من با توجه به ضریب IF که براش پیدا کردم میتونه در زمره ژورنال های با اعتبار قرار بگیره :) ( اما شاد از خودتون بپرسید که Thomson Reuters و Scopus و ضریب IF چی هستش؟ )

خیلی از مباحث هستش که وقتی دنبال پایان نام تون برید یاد می گیرید این سه تا هم جزء اونها قرار دارند! به لینک های که در زیر قرار دادم مراجعه کنید. ( لینک 1 - لینک 2 - لینک 3 )

ادامه این آموزش رو میذارم برای مقاله بعدی ...

نظرات (۱)

تشکر
پاسخ:
خواهش می کنم اقای فدوی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی